بررسی نحوه اعطای جایزه و وام کاشان شناسی در بنیاد حامیان دانشگاه کاشان

۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۱۱۵۸ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۱۷۴

بنیاد حامیان دانشگاه کاشان که وارد سیزدهمین سال فعالیت خود می شود هر شنبه در دفترش در طبقه فوقانی ساختمان مجموعه دانشکده های علوم پایه، محل حضور خیرین مهروز، مسئولان دانشگاه، دانشجویان، اساتید، کارکنان و مراجعان است. در هر جلسه، فصل نوینی برای شکفتن نوشکوفه هایی از این دشت پر گل و ریحان رخ می نماید و همین تکرار و استمرار است که دانشگاه کاشان را سرآمد جذب خیرین آموزش عالی ساخته است و سکینه و پشتوانه ای برای آحاد دانشگاهیان این مرکز علمی فراهم آورده است.

بنیاد حامیان دانشگاه کاشان در این سالها فقط ساختمان نساخته است. این بنیاد در کنار زمینه سازی حضور خیرین برای گسترش فضای های کالبدی مورد نیاز، به حوزه های روزآمد و تازه ای از بایسته ها و مطالبات دانشگاهی ورود کرده است. یک روز صندوق قرض الحسنه دانشجویی فاطمه الزهرا(س) از آن سربرآورده و از زمان تاسیس تا امروز همواره دانشجویان را مورد حمایت قرار داده است. مدتی در چندین کرسی وقفی با حمایت خیرین فرصت تدریس اساتید بین المللی را برای دانشجویان فراهم آمده است. یک روز ایده بنیاد کتاب مطهر در آن شکل گرفته تا نوع تازه ای از امانت دادن کتاب به دانشجویان پایه ریزی شود. یک روز حمایت از نخبگان و دانش آموزان در ذهن سیال خیرین جوانه زده. روز دیگر اعطای بورسیه به دانشجویان ممتاز تحقق یافته. یک روز برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی تبادل اندیشه شده و روز دیگر برای تامین نیازهای خوابگاهی، رفاهی و ورزشی دانشجویان مهربانانی پیش قدم شده اند. این دفتر، روزی میزبان مسن ترین خیر آموزش عالی مرحوم دکتر عباس مازوچی در نود و دومین سال زندگیش بوده است و یک روز میزبان جوان ترین خیر آموزش عالی نادیا شاطر کاشانی در نه سالگی. اینجا به سوی همه خیرین آغوش گشاده است از بلند همتانی که ساختمانی را برای یک دانشکده یا یک خوابگاه با تجهیزاتش ساخته اند و اسبابش را فراهم آورده اند تا کریمانی که بانی تجهیزات و کتاب و بورسیه دانشجویان شده اند.

امروز هم شنبه ای دیگر است. دهم دیماه 1401 خورشیدی و‌ باز فصلی نو و ایده ای جدید. دستورکار امروز بررسی نحوه اعطای جایزه و وام کاشان شناسی به دانشجویان، اهتمام برای تجهیز کتابخانه کاشان شناسی و تقویت بنیاد کتاب مطهر است. بروندادی از اندیشه مهرورزانی دیگر: دکتر شروین عرفانی، خانم شیده نراقی و آقای افشین عاطفی. خدا رحمت کند مرحوم دکتر ابراهیم عرفانی و همسرش خانم راشده نراقی را که دیروز مراسم یادبودشان در همسایگی آرامگاه ملا محسن فیض کاشانی برگزار شد و خدا طول و عمر و سلامت دهد به ایران شناس نامدار دکتر تورج دریایی و کاشان پژوه ادیب استاد حسن عاطفی.

همه یک به یک مهربانی کنید جهان را همه پاسپانی کنید بگویید این جمله در گوش باد که یک تن به گیتی پریشان مباد »فردوسی«

کلید واژه ها: اعطای جایزه و وام خیرین کاشان شناسی دانشگاه کاشان


نظر شما :