تعریف دوره های تخصصی و انجام پروژه های پژوهشی برای ناوگان حمل و نقل بار و مسافر کاشان در مرکز کاشان شناسی

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۸۷۱۶ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۵۵۶

یکی از شاخصه های توسعه شهری  ارتقای سطح توانمندی شهر  در حوزه های مختلف است و یکی از حوزه های مهم و همگانی  شهری،  حوزه حمل و نقل بار و مسافر است که به طور روزانه مورد مراجعه و استفاده شهروندان است و در این راستا ،  ارتقای سطح دانش رانندگان  و تعامل بهتر با شهروندان می تواند برای سرویس دهی مطلوب تر و آسایش و آرامش شهروندان ،   بسیار سودمند باشد .

به منظور بررسی نیاز ها و احصاء موضوعات مورد نظر سازمان مدیریت  حمل و نقل بار و مسافرشهر داری کاشان ، رئیس و مدیر اجرایی مرکز کاشان شناسی میهمان معاون مدیریت حمل و نقل و رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری کاشان بودند . در این دیدار مهندس زراعی رئیس سازمان تاکسرانی و مهندس عرب زاده ، مدیر هماهنگی مسافر و بار سازمان خواستار انجام مطالعات و برگزاری دوره های آموشی در  حوزهای مختلف کاری از جمله دو حوزه زیست محیطی و تعرفه تناژ بار شدند .

 

رئیس سازمان تاکسیرانی با اشاره به پتانسیل بالای کاشان درشهرکهای  صنعتی و صنایع ساختمانی ، حوزه حمل و نقل مرتبط با  این دو بخش و بخشهای دیگر جامعه را در اشتغال و تسریع در خدمت رسانی ، مهم دانست و به انجام برخی هماهنگی ها با دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت ما آمادگی داریم تا با هماهنگی با مرکز کاشان شناسی دوره های تخصصی مهارت افرایی برای ناوگان حمل و نقل بار و و مسافر را از ابتدای سال 1401 آغاز نماییم .

وی ساماندهی ساعت تردد خودروهای حمل بار ، تعریف استاندارد تناژ حمل بار ،  ساماندهی نحود ورود کامیونهای سنگین حمل بار به محدوده شهری ، سامان بخشی به محل های تخلیه بار در اطراف شهر ، تعامل با نهادهای موازی صدور مجوز در حوزه بار و مسافر ، تعریف پیش نیازهای صدور مجوز فعالیت رانندگان و... را از موضوعات جاری این سازمان ذکر کرد و خواستار همراهی علمی دانشگاه در این بخشها شد .

وی سازمان حمل و نقل شهرداری کاشان را شامل قریب 1300 تاکسی ، بیش از 100 اتوبوس ، بیش از 200مینی بوس ، بیش از 2400 وانت بار و بیش از 700 کامیون توصیف کرد و گفت افزایش سطح معلومات و دسته بندی تخصصی فعالیت ایشان می تواند به زیباسازی چهره شهر و ارائه مطلوب تر خدمت ، کمک نماید .

 

رئیس مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان با برشمردن  هدف گذاری دانشگاه مبنی بر تعامل موثر و با جامعه به منظور ارتقای سطح جایگاه منطقه کاشان ، گفت در این راستا ، احصاء نیازهای آموزشی و پژوهشی سازمان های مختلف و بالا بردن سطح سواد شهروندی از محورهای اصلی می باشد .

دکتر ابوذر وفایی به  زمینه های مختلف آموزشی در حوزه حمل بار و مسافر ازجمله نحوه رفتار با مسافر ، نحوه کنترل خشم ، مهارت  کمک های اولیه ، روانشاسی ، آشنایی با ضوابط و مقررات و... اشاره کرد و گفت ، مرکز کاشان شناسی آمادگی دارد تا با استفاده از اساتید مبرز کشوری و با هماهنگی سازمان حمل و نقل  ، دوره های تخصصی ، کابردی برگزار و گواهینامه معتبر ارائه نماید.

 

دکتر مرتضی والی زاده معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان نیز با اشاره به تفاهم نامه ها و همکاری های پیشین شهر داری با دانشگاه کاشان  و مرکز کاشان شناسی این دانشگاه  ، ضرورت آشنا ساختن عموم شهروندان و از جمله رانندگان تحت نظارت سازمان متبوعش  را با تاریخ و تمدن و جاذبه های گردشگری شهری  برشمرد .

در پایان این نشست مقرر شد پس از انجام مقدمات انعقاد تفاهم نامه و قرارداد های همکاری های مشترک،  برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و انجام پژوهشی های مورد نظر برای سال 1401 در دستور کار قرار گیرد .

کلید واژه ها: کاشان شناسی دانشگاه کاشان تاکسیرانی


نظر شما :