پاسداشت هشنادمین سالروز ثبت بنای چارتاقی نیاسر

۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۲ کد : ۹۱۰۲ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۵۷۲
پاسداشت هشتادمین سالروز ثبت بنای چارتاقی نیاسر کاشان متعلق به دوران ساسانی در فهرست ملی میراث فرهنگی کشور برگزار می شود.

به گزارش مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان، پاسداشت هشتادمین سالروز ثبت بنای تاریخی چارتاقی نیاسر متعلق به دوران ساسانیان روز یکشنبه مصادف با یبستم آبان ماه با حضور صاحب نظران آثار باستانی و تاریخی و دوستداران میراث فرهنگی کاشان برگزار می شود.
این پاسداشت که با هدف شناساندن اهمیت بنای چارتاقی نیاسر و تاکید بر حفظ حریم و ساماندهی آن و کاهش آسیب های فعالیت معادن در اطراف این اثر ارزشمند تاریخی از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر روز یکشنبه 20 آبان در محله تالار چارتاقی نیاسر برگزار می شود
"عباسعلی رضایی نیا" عضو هیئت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان در این مراسم با موضوع ملاحظاتی درباره ساختار معماری و کاربری چارتاقی نیاسر سخنرانی خواهد کرد.
بنای چارتاقی نیاسر که به آتشکده ساسانی نیز خوانده می شود در 20 آبان 1317 با شماره 316 در فهرست میراث ملی آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

این همایش به ابتکار خانه کاج و موزه شیبانی و همکاری مرکز پژوهشی کاشان شناسی و معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان، شورای شهر و شهرداری شهر نیاسر، اداره میراث فرهنگی کاشان، سازمان های مردم نهاد و رسانه های خبری شهرستان کاشان برگزار می شود.

بنابر برنامه ریزی های انجام شده اتوبوس هایی برای رفت و آمد شرکت کنندگان فراهم شده که علاقمندان می توانند برای شرکت در این مراسم از ساعت 14 روی یکشنبه 20 آبان از مقابل مسجد آقابزرگ در خیابان فاضل نراقی کاشان یا دانشگاه کاشان حضور به عمل رسانند.

 

 


نظر شما :