کاج" کاری کارستان در کاشان

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۰۵۷ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۸۳۹

گر چه در حوزه پژوهش‌های علمی با موضوعات تخصصی و همچنین کاشان شناسی در منطقه چند مجله محترم داریم. همچون "پژوهش نامه کاشان" مرکز کاشان شناسی، "نامه کاشان" آقای افشین عاطفی و اخیرا "ویگل نامک" آقای حسین ایمانیان که یک شماره از آن منتشر شده است.


 اما در حوزه ادبیات، داستان و شعر در کاشان تقریبا مجله ای نداریم جز مجله کاج که پس از توقفی ده ساله دوباره از نو منتشر می شود.
اولین شماره مجله "کاج" (تابستان97)  با تنوع مطالب، دقت در ویرایش، صفحه آرایی و ترکیب بندی مطالب و تصاویر و حتی انتخاب نوع کاغذ انسان را به یاد مجله های پاتوق‌های روشنفکرانه پایتخت می اندازد و نشان می دهد که در پس کاج فرهیختگی عمیقی نهفته است.
این فرهیختگی متواضعانه، محصول سختکوشی کسانی است که بی ادعا و بی هیاهو به وظایف و علایق خود پرداخته و نمونه ای مثال زدنی از ادب پژوهی و ادب پردازی را خلق کرده اند. مجله ای که از اندازه های شهری مانند کاشان فراتر است.
در همان تورق آغازین مجله اصالت فرهنگی و هنری مجله کاج نمایان می شود. امیدواریم که بانیان این مجله بر انتشار منظم شماره‌های دیگر همت کنندو از پای ننشینند.
 احتمالا درخواست زیادی باشد که از مدیران شهر بخواهم این کار بی مانند در کاشان را ارج نهند، اما از پژوهشگران و ادیبان و فرهیختگان منطقه می خواهم تا با ارائه آثار خود مدیران کاج را یاری کنند که انتشار آن کاری است کارستان.
انتشار این مجله بر سرکارخانم عطیه جوادی راد مدیر مسئول، و آقایان محمود ساطع سردبیر،بهروز هاشمی مدیر داخلی و میثم اسماعیلی صفحه ارا، مبارک باد


( ۱ )

نظر شما :