همایش ملی عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی وعبدالصمد نطنزی در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۰۴۷ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۴۳۰
رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی عبدالرزاق کاشانی عزالدین محمود کاشانی وعبدالصمد نطنزی در این دانشگاه خبر داد.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی عبدالرزاق کاشانی عزالدین محمود کاشانی وعبدالصمد نطنزی  در این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی محورهای این همایش را زندگی، آثار و اندیشه های عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی، نقش عبدالرزاق کاشانی در بسط و گسترش عرفان اسلامی، به ویژه عرفان نظری ابن عربی، نقش عبدالرزاق کاشانی در تلفیق عرفان نظری و عملی و بررسی تطبیقی آراء و اندیشه های عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی ذکر کرد.

وی  افزود: محققان و نویسنگان می توانند همچین مقالات خود را با محورهای  زندگی، آثار و اندیشه های عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی، نقش عبدالرزاق کاشانی در بسط و گسترش عرفان اسلامی، به ویژه عرفان نظری ابن عربی، نقش عبدالرزاق کاشانی در تلفیق عرفان نظری و عملی، بررسی تطبیقی آراء و اندیشه های عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی ارائه دهند.

دکتر مشهدی خاطر نشان کرد: مقالات برتر همایش، پس از داوری در مجلات علمی و پژوهشی مطالعات و حدیث پژوهی و مجله تخصصی پژوهش نامه کاشان چاپ خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی وعبدالصمد نطنزی نیز هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مفاخر و آشنایی کامل  با این شخصیت های علمی ذکر کرد و افزود: این همایش به مناسبت هفتصدمین سالگرد وفات عبدالرزاق کاشانی و عزالدین محمود کاشانی با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان برگزار می شود.

دکتر امیر حسین مدنی اظهار کرد: علاقمندان و نویسندگان می توانند چکیده مقالات خود را تا اول مرداد ماه و اصل مقالات را تا اول شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی زمان برگزاری این همایش را روزهای 24-23 آبان سال جاری ذکر کرد و افزود: مراسم افتتاحیه این همایش روز بیست و سوم در دو نوبت صبح  و عصر در دانشگاه کاشان و مراسم اختتامیه نیز روز بیست و چهارم در شهرستان نطنز در مکان بقعه تاریخی عبدالصمد نطنزی (ساعت 13 الی 12) برگزار می شود.

آدرس سایت: https://abdorazagh.kashanu.ac.ir

دبیرخانه: کاشان- بلوار قطب راوندی- دانشگاه کاشان- ساختمان دانشکده ادبیات و زبان های خارجی- مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان- تلفن و نمابر: 55912790-55912793-031

 


نظر شما :