انتشار شماره یازده مجله پژوهش نامه کاشان

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۰۴۵ نشریات اخبار مرکز
تعداد بازدید:۴۳۵
شماره یازدهم (پیاپی نوزدهم) پژوهش نامه کاشان، مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این مجله تخصصی گفت: در این شماره از مجله، هشت مقاله علمی از محققان، نویسندگان و اعضای هیات علمی به چاپ رسیده است.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی، صیانت و ساماندهی عرصه و حریم منظری تپه های باستانی سیلک، آران و بیدگل در منابع تاریخی، سه یار هم پیاله در روستای خزاق راوند، چشم اندازهای کاشان شناسانه تواریخ مستقل قم، اصفهان و کاشان و سیمای اجتماعی یهودیان کاشان در دوران صفویه را از جمله مطالب منتشر شده در این شماره از مجله عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در این شماره از مجله همچنین مقالاتی با عنوان تأثیر نقاشان کاشانی بر پارچه های دوره صفوی، بررسی چهار گویش کاشان (ابوزیدآبادی، برزکی، تتماجی،قهرودی) و نظام سنتی آبیاری چشمه سلیمانیه فین منتشر شده است.

مجله "پژوهش نامه کاشان" به عنوان مجله تخصصی "مرکز پژوهشی کاشان شناسی" با هدف انتشار مقالات مربوط به حوزه کاشان منتشر می شود.

 این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیات تحریریه ای متشکل از اساتید دانشکده های "ادبیات و علوم انسانی" و "معماری و هنر" دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شماره آن در بهار سال 1384 روانه بازار نشر شد.



نظر شما :