نتشار شماره ۱۰ پژوهش نامه کاشان

۰۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۹ کد : ۹۰۳۴ نشریات اخبار مرکز
تعداد بازدید:۳۸۶
اخبار دانشگاه شماره دهم (پیاپی هجدهم) پژوهش نامه کاشان، مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این نشریه علمی گفت: در این شماره از مجله، مقالاتی با عناوین تحلیل نظرگاه سیاحان غربی دوره صفوی و قاجار(مطالعه موردی: شهر کاشان)، بازخوانی زمینه ها و پیشینه پیدایش ترکیب بند محتشم کاشانی، محتشم و میرعزا، وام گیری های نسخ تعزیه میرعزا کاشانی از ترکیب بند عاشورایی محتشم کاشانی از استادان، محققان و پژوهشگران در 140 صفحه به چاپ رسیده است.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی اظهار داشت: باستان سنجی محراب ضلع غربی شبستان شمالی جامع کاشان، بررسی تحلیلی و مقایسه ای محراب ضلع غربی شبستان شمالی جامع کاشان، خانه باغ لاجوردی کاشان در گذر زمان و موبد بیدگلی و شاهنامه امیر بهادری از دیگر مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.

مجله "پژوهش نامه کاشان" به عنوان مجله تخصصی "مرکز پژوهشی کاشان شناسی" به هدف انتشار مقالات مربوط به حوزه کاشان منتشر می شود. این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیات تحریریه ای متشکل از اساتید دانشکده های "ادبیات و علوم انسانی" و "معماری و هنر" دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شماره آن در بهار سال 1384 روانه بازار نشر شد.

 موضوع مقالات مجله پژوهش های تاریخی و فرهنگی اعم از مطالعات دینی، ادبی، اعلام، مشاهیر و همچنین پژوهش های معماری و هنر اعم از بررسی انواع هنرهای اسلامی و صنایع دستی و کاوش های باستان شناختی مرتبط با حوزه فرهنگی کاشان شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و شهرهای مجاور آن است.

 

 

 


نظر شما :