انتشار شماره هشتم پژوهش نامه کاشان

۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۱ کد : ۹۰۲۵ نشریات اخبار مرکز
تعداد بازدید:۳۹۷
شماره هشتم(پیاپی شانزدهم) پژوهش نامه کاشان مجله تخصصی مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی مدیر مسئول این مجله گفت: در این شماره مجله، شش مقاله علمی از محققان، نویسندگان و پژوهشگران در همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی کاشان انتشار یافته است.

وی اظهار داشت: باغ تاریخی عباس آباد نطنز، بازشناسی الگوی معماری باغ عمارت فرح آباد مبتنی بر مطالعات تطبیقی باغ عمارت های همجوار، باغ تاریخی تاج آباد نطنز، بازشناسی شکلی و ساختار کلی باغ کاشانی در راوند کاشان، در جست و جوی مزارع مسکون اربابی دوره قاجار در نیاسر و کاوش اضطراری بنای حوضخانه سرکوچه یخچال شهر آران و بیدگل از مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.

مجله "پژوهش نامه کاشان" به عنوان مجله تخصصی "مرکز پژوهشی کاشان شناسی" به هدف انتشار مقالات مربوط به حوزه کاشان منتشر می شود. این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیات تحریریه ای متشکل از اساتید دانشکده های "ادبیات و علوم انسانی" و "معماری و هنر" دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شماره آن در بهار سال 1384 روانه بازار نشر شد.

 موضوع مقالات مجله پژوهش های تاریخی و فرهنگی اعم از مطالعات دینی، ادبی، اعلام، مشاهیر و همچنین پژوهش های معماری و هنر اعم از بررسی انواع هنرهای اسلامی و صنایع دستی و کاوش های باستان شناختی مرتبط با حوزه فرهنگی کاشان شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و شهرهای مجاور آن است.

 

 


نظر شما :