انتشار شماره ۷ مجله پژوهش نامه کاشان

۰۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۲ کد : ۹۰۰۳ نشریات اخبار مرکز
تعداد بازدید:۳۷۷
شماره هفتم پیاپی (۱۵) مجله پژوهش نامه کاشان مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این نشریه تخصصی گفت: در این شماره از مجله شش عنوان مقاله علمی از نویسنگان و محققان منتشر شده است.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی افزود: در این شماره از مجله مقالاتی با عنوان های "ملاعبدالرسول مدنی کاشانی و سیری در اندرزنامه مجمع النصایح او"، "سهم آخوند کاشی در ترویج حکمت متعالیه"، "جستاری در دستور زبان گویش ابوزیدآبادی"، "تحلیل کاربری زمین شهری در فرامحله محتشم"، "بررسی تاریخی و فن شناسی زیارتنامه امامزاده هاشم آران وبیدگل" و "مضامین ادبیات غنایی بر روی سفالینه های مینایی کاشان" به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: مجله "پژوهش نامه کاشان" به عنوان مجله تخصصی "مرکز پژوهشی کاشان شناسی" به هدف انتشار مقالات مربوط به حوزه کاشان منتشر می شود.

دکتر مشهدی خاطر نشان کرد: این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیات تحریریه ای متشکل از اساتید دانشکده های "ادبیات و علوم انسانی" و "معماری و هنر" دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شماره آن در بهار سال 1384 روانه بازار نشر شد.

موضوع مقالات مجله پژوهش های تاریخی و فرهنگی اعم از مطالعات دینی، ادبی، اعلام، مشاهیر و همچنین پژوهش های معماری و هنر اعم از بررسی انواع هنرهای اسلامی و صنایع دستی و کاوش های باستان شناختی مرتبط با حوزه فرهنگی کاشان شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و شهرهای مجاور آن است و مرکز پژوهشی کاشان شناسی از نویسندگان و پژوهشگران این حوزه دعوت به همکاری می نماید.

 منطقه کاشان یکی از حوزه های مهم تاریخی و فرهنگی ایران و جهان است و از گذشته های بسیار دور این منطقه در شهرنشینی، معماری، هنر و صنایع دستی پیشتاز و صاحب سبک بوده است.

مقالات این شماره و شماره های پیشین در پایگاه sh-kashan.kashanu.ac.ir قابل دسترسی است.

 

 


نظر شما :