تغییر زمان برگزاری همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی منطقه کاشان و تمدید مهلت ارسال مقالات

۱۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۲ کد : ۹۰۰۲ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۴۳۸
دبیر اجرایی همایش ملی مطالعه و شناخت باغ های تاریخی منطقه کاشان از تغییر زمان این همایش از آبان ماه ۹۵ به اردیبهشت سال ۹۶ خبر داد و گفت: این همایش روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۹۶ در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.

دکتر مشهدی نوشابادی مهلت خواستن نویسندگان برای تکمیل و ویرایش نهایی مقالات را علت اصلی تغییر زمان این همایش اعلام کرد وافزود: پژوهش های مربوط به حوزه باغ های تاریخی و میراث کشاورزی در بردارنده اجزا و عناصر متعدد و مستلزم مطالعات معماری، تاریخی، جغرافیایی، باغ و منظر و بررسی میراث کشاورزی به صورت تحقیقات میدانی و کتابخانه ای است و بررسی آن به زمان زیادی نیاز دارد.

وی از نحوه اطلاع رسانی و همایش توسط مطبوعات قدردانی کرد و از اینکه زمان برگزاری به تاخیر افتاده است از همه پژوهشگران و علاقه مندان عذرخواهی نموده و این تاخیر را در جهت برگزاری باشکوه تر و غنای علمی همایش دانست.

 

 وی افزود این همایش توسط مرکز پژوهشی کاشان شناسی و دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و دیگر نهادهای ملی و منطقه ای انجام می شود.

 

همچنین دبیر علمی این همایش اعلام کرد که حدود 30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این میان تاکنون 9 مقاله به تایید نهایی رسیده است.

 

 حمید رضا جیحانی با بیان اینکه تیم علمی همایش بسیاری از پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت می کنند را شناسایی کرده و به آنها سفارش مقاله داده است افزود: از این میان برخی از تیم های علمی هنوز کار پژوهش آنها به انجام نرسیده و یا ویرایش نهایی نشده است. با این اوصاف مقالات بسیار خوبی نهایی و آماده ارائه می باشد.

 

وی ضمن بیان سخت گیری داوران همایش در پذیرش مقالات گفت: از میان مقالات ارسال شده برخی مربوط به حوزه مطالعاتی همایش نبود و برخی نیز به لحاظ علمی از شرایط لازم برخوردار نبود. اما تا اینجای کار نیز ما به بخش زیادی از دستاوردهای همایش دست یافته ایم و مقالات خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.

 

عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان: "باغ عباس آباد نطنز، باغ کاشانی راوند، ساخت جغرافیایی منطقه فین، سن سنجی درختان باغ فین، باغ و حوض خانه همایون فال فین، معرفی مزارع مسکون تاریخی به عنوان بخشی از منظر فرهنگی- تاریخی نیاسر، آب و نظام آبیاری در برزک و میراث کشاورزی دشت آران و بیدگل را از جمله مقالات ارسالی به همایش خواند که مورد ارزیابی و پذیرش نهایی قرار گرفته است.

 

وی افزود: مقالات دیگری نیز در مرحله تدوین است و نویسندگان آن با دبیرخانه همایش مستمرا در ارتباط هستند.

 

 باغ امین الدوله فرح آباد، باغ غفاری کله، باغ تاج آباد نطنز، شربت خانه و باغ مجموعه سید واقف افوشته نطنز، عمارت و باغ مبارک آباد ورکان، نمونه معماری باغی دشت آران و بیدگل، خانه باغ لاجوردی کاشان و باغ ارباب ماشاالله راوند از مقالات در حال تکمیل است.

 

پژوهشگر مطالعات باغ های ایرانی ضمن تشکر از همه پژوهشگران و صاحب نظرانی که به دبیرخانه همایش مقاله ارسال نموده اند خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت انجام مطالعات بیشتر، از پژوهشگران دعوت می شود همچنان محصول پژوهش های خود در حوزه های مربوط به باغ و منظر در حوزه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز را به دبیرخانه همایش ارسال کنند، زیرا هنوز صدها باغ و منظر تاریخی در منطقه شناسایی و پژوهش نشده است.

 

دکتر مشهدی همچنین تاکید کرد که دبیرخانه از مقالات مربوط به "باغ- زیارتگاه های تاریخی" و "مطالعات ژئوفرمولوژیک حوضه آبریز دشت کاشان" استقبال می کند.

آدرس همایش: gardenstudies.kashanu.ac.ir/

Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA

 

 

 


نظر شما :