تصویب سند راهبردی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان

۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۴۵۶۶ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۱۴

رئیس مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان از تصویب نهایی سند راهبردی مرکز پژوهشی کاشان شناسی در هیات رئیسه دانشگاه خبر داد و گفت :
به استناد اسناد فرادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه جامع علمی کشور، سیاست های وزارت عتف و برنامه راهبردی دانشگاه کاشان در افق 1404، سند  راهبردی مرکز پژوهشی کاشان شناسی که شامل چشم انداز، ماموریت ها، اهداف کلان و راهبرد ها است  بعد از بررسی و تایید در شورای پژوهشی مرکز و شورای پژوهشی دانشگاه در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و  به تصویب نهایی رسید و قرار است در چهارچوب سند تدوین شده، برنامه های عملیاتی سالانه برای تحقق چشم انداز مرکز تدوین گردد .
ارتقای جایگاه منطقه فرهنگی کاشان در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، تاریخی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی ، چشم انداز جدید این مرکز می باشد .
دکتر وفایی افزود : در این سند ، پنج مامویت در زمینه های شناساندن پیشینه تمدنی، هویتی و فرهنگی ، پاسخگویی به نیاز های پژوهشی منطقه ، آینده پژوهی ، حل مسایل و مشکلات و انسجام و ارتقای منطقه ، پیش بینی شده است .
به گفته وی ، شناساندن تـاریخ، تمـدن، هنـر و مفاخر منطقه کاشان، تولید و عرضه اطلاعات علمی و دانشی موردنیاز برای معرفی و توسعه همه جانبه جایگاه منطقه در سطح ملی و بین المللی؛ شناسایی مسائل و مشکلات وضعیت حال و آینده منطقه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی با رویکرد حل مسأله، راه اندازی کرسی های نو آوری و نظریه پردازی و تامین ، تنوع بخشی و پایداری منابع ، بخشی از اهدف کلان پیش بینی شده در این سند می باشد .
رئیس مرکزکاشان شناسی ، ارزش بنیادی این سند در مسیر دستیابی به چشم انداز را  تخصص گرایی ، مدیریت جهادی ، مسئولیت پذیری ، اخلاق حرفه ای ، بهره وری و خلاقیت ذکر نمودند.
وی همچنین تبیین راهبردهای مرتبط با هر هدف را از دیگر بخشهای این سند نام برد و اظهار امیدواری کرد در چهارچوب راهبردهای تدوین شده و در تعامل سازنده با بخشهای مختلف جامعه تلاش خواهد شد چشم انداز ترسیم شده مرکز عملیاتی گردد.  


نظر شما :