برگزاری نشست های تخصصی با محوریت گردشگری

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۵ کد : ۲۴۵۴۸ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۳۸

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی به مناسبت هفته گردشگری از برنامه ریزی و برگزاری دو نشست تخصصی در این حوزه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان و انجمن های علمی گردشگری و جغرافیای دانشگاه کاشان  خبر دادند.
دکتر وفایی هدف از برگزاری این نشست ها را ترویج فرهنگ گردشگری پایدار و بیان اهمیت این صنعت در ایجاد کارآفرینی و اقتصاد پایدار شهر و روستا ها بیان نمود.  
در این راستا اولین نشست با موضوع " نقش توسعه گردشگری در تحقق کارآفرینی وتحولات اجتماعی کهن شهر کاشان "  یکشنبه 8 مهر ماه 1403 با سخنرانی استاد سید اکبر حلی معمار کاشانی در محل سالن کنفرانس شهید فخری زاده پژوهشکده انرژی برگزار گردید .
استاد حلی در ابتدا به تاریخ شهرنشینی در منطقه کاشان اشاره نمودند و بیان داشتند که ۸۰۰۰ سال پیش تمدن شهرنشینی و خانه سازی از سیلک کاشان آغاز شد و از ۳۲ باب زیگورات جهان اولین معبد دست ساخت زیگورات کاشان شناخته شده است . ایشان در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه شهر کاشان در حوزه گردشگری، این مولفه ها ها را زمینه ساز کارآفرینی و اقتصاد پایدار شهر بیان نمودند .  
استاد حلی در توصیف این ظرفیت ها به مسجد آقا بزرگ به عنوان عروس مساجد خاورمیانه، باغ فین کاشان که از لحاظ معماری وسیستم آبیاری ونظام مندی طبیعت سرآمد باغات جهان است و بازار کاشان که با فضاهای جانبی آن ارزشمند ترین اثر معماری فضاهای تجاری کشور است، اشاره نمودند. ایشان در ادامه صحبت های خود، کاشان را به عنوان شهر خانه معرفی کردند وخانه های تاریخی کاشان را سرآمد خانه های تاریخی کشور دانستند. همچنین مرمت وبازسازی خانه های تاریخی کاشان را به عنوان موفق ترین مرمت و احیا در کشور دانستند

 

 

 


 

 

 

 

 

 


نظر شما :