امام جمعه کاشان در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره افضل‌الدین مرقی کاشانی در دانشگاه کاشان: ارزشمندترین ثروت عقل و علم است

۱۸ آبان ۱۳۸۹ | ۰۹:۳۷ کد : ۱۸۴۱۷ اخبار مرکز همایش ها
تعداد بازدید:۳۵۶

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان گفت: بالاترین و ارزشمندترین ثروت و سرمایه عقل و علم است.

  آیت الله عبدالنبی نمازی در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره افضل‌الدین مرقی کاشانی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: خداوند انسان را به این دو سلاح مجهز کرده تا در برابر هوای نفس، شهوت، خودخواهی، خودمحوری و خود پرستی بتواند خود را نجات دهد.

وی افزود: امروز ملتی موفق و حرف اول را می‌زند که مجهز و مسلح به پیشرفته‌ترین علوم در رشته‌های مختلف علمی است.

وی، با اشاره به اینکه افضل کارها آموختن و آموزش دادن است خاطر نشان کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام برای کسب معرفت و تحصیل علم تأکید نکرده است.

نماینده خبرگان رهبری افزود: راه سعادت انسان‌ها سلامت، عزت، اقتدار، علم جویی، علم خواهی در مدار توحید و خدا پرستی است.

 

نمازی، با اشاره به اینکه جوانان ایران امروز زیربمباران و تهاجم رسانه‌های استکباری هستند، اظهار داشت: هرکشوری که بخواهند زیرسلطه استکبار نباشد بایستی جوانانش خود را به سلاح ایمان و علم مجهز کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بابا افضل افزود: این کنگره‌ها ضمن پاسداشت و بزرگداشت شخصیت‌های برجسته باید الگویی برای شناخت صحیح و معرفی هویت و الگوی مناسب به جوانان باشد.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رستگاری، عظمت و معرفت ذات خداوندی را از جمله ویژگی‌های آثار افضل‌الدین مرقی کاشانی ذکر کرد وگفت: این حکیم فرزانه توحید نبوت و راه رسیدن به رستگاری انسان را در آثار خود مورد توجه قرار داده است.

 

«کنگره بزرگداشت بابا افضل» به مدت دو روز به همت مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان در دانشگاه کاشان و با حضور شخصیت‌های علمی، مذهبی، محققان، شاعران و اندشمندان سراسر کشور برگزار می‌شود.


نظر شما :