نشست تحلیل فضای کسب و کار و اثرات آن بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در منطقه کاشان برگزار شد

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۹ کد : ۲۱۱۹۳ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۴۱۵

نشست تحلیل فضای کسب و کار و اثرات آن بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در منطقه کاشان با حضور مسئولان دانشگاهها و برخی از ادارات مرتبط از سوی مدیریت ارتباط با جامعه و مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان و با همکاری اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان  چالش اصلی کشور را پرورش و تربیت مدیران توانمند و متعهد  عنوان کرد و نقش دانشگاه  ها را در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص حایز اهمیت دانست و افزود: یکی از فرصت های بی نظیر کشورمان علاقمندی جوانان به فراگیری کسب و دانش است که باید از این سرمایه نیروی انسانی جوان به درستی استفاده شود.

رئیس دانشگاه کاشان عدم اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی یا اشتغال در غیر تخصص را از مهمترین مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها وظیفه دارند تا ضمن استعدادیابی مناسب دانش آموزان و آموزشهای مهارت های لازم شرایط را برای کارآفرینی جوانان در این محیط های علمی فراهم کنند. وی استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را فرصتی کلیدی و مهم مناسب  برای اشتغال دانش بنیان دانش آموختگان دانشگاهی و حفظ و نگهداشت نخبگان در منطقه کاشان و کمک به ارتقای این منطقه دانستند.
دکتر کتابی  پذیرش دانشجویان کارشناسی از سال ۱۴۰۲ در دانشگاه کاشان را تحت عنوان بورس صنعت را از اقدامات دانشگاه کاشان برای تامین نیروی انسانی متخصص صنعت و ایجاد انگیزه در دانشجویان و تامین آینده شغلی آنان دانست.
وی همچنین به ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه کاشان برای آموزش مهارتهای فردی و تخصصی در کنار آموزشهای رسمی و استاندارد  اشاره کرد. رئیس اتاق بازرگانی کاشان هم  در این نشست با بیان اینکه آموزش کالایی است که باید متناسب با نیاز مشتریان عرضه و تولید شود، افزود: نقش مراکز علمی و دانشگاه ها برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی منطقه حایز اهمیت است.

مهندس تولایی گرانی شهر کاشان و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را از جمله مشکلات شهر کاشان عنوان کرد و افزود: بایستی دیوار بین صنعت و دانشگاه برداشته شود و استادان دانشگاه بیشتر به طرف صنایع سوق داده شوند تا با استفاده از علم و فناوری بتوانند مشکلات صنایع را مرتفع سازند. وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه کاشان خاطر نشان کرد: در سند آینده پژوهی بایستی با همدلی مسئولان و استادان دانشگاهی و با استفاده از توان علمی بتوان توسعه این شهر را شاهد بود.

دکتر ابوذر وفایی مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان سه محور اصلی این نشست را تحلیل ساختار اقتصادی و صنعتی منطقه کاشان و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، ارزیابی مهارت و اشتغال دانش آموختگان در زیر بخشهای آموزش عالی و ارائه راهکار های اجرایی افزایش نرخ اشتغال  دانش آموختگان، برشمرد. در این نشست براساس این محورها، محورهای فرعی هم مشخص شد و دانشگاههای کاشان، علوم پزشکی کاشان، آزاد کاشان، فنی شهید رجایی و ادارات بازرگانی، کار، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و مرکز فنی حرفه ای  شهید موسویان هر یک به ارائه موضوعات مرتبط با اشتغال در سازمان متبوع خود پرداختند.

کلید واژه ها: کسب و کار اشتغال دانش آموختگان کاشان شناسی دانشگاه کاشان


نظر شما :