همایش ملی عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی در آبان ماه برگزار نمی شود

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۷ کد : ۹۱۰۷ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۷۶۲
مدیر مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان از لغو همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی" با وجود آمادگی کامل برای برگزاری آن در آبان ماه خبر داد.

محمد مشهدی نوش آبادی اظهار کرد: همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی" قرار بود به مدت دو روز در تاریخ 23 و 24 آبان ماه برگزار شود که با وجود برنامه ریزی ها و آمادگی کامل دانشگاه کاشان و دبیرخانه همایش برگزاری آن در زمان مقرر لغو و احتمال برگزاری آن در تاریخی دیگر وجود دارد.

وی با عذرخواهی از تمامی مدعوین و علاقمندان شرکت در این همایش افزود: لغو این همایش ملی در تاریخ اعلام شده خارج از اختیارات دانشگاه کاشان به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی مستقل بود و دستور عدم برگزاری آن توسط نهادهای خارج از دانشگاه صادر شده است.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات لازم برای برگزاری این همایش در سطح بالا از جمله دعوت از شخصیت های برجسته علمی کشور مرتبط با عنوان همایش، داوری مقالات، انتخاب دعوت کنندگان برای ارائه مقاله خود و ارسال دعوت نامه برای مدعوین انجام شده بود.

مشهدی نوش آبادی  دلیل لغو این همایش ملی را برخی سوتفاهمات  نهادهای مسوول خارج از دانشگاه عنوان کرد و گفت: با وجود پیگیری های زیاد برای برگزاری همایش در تاریخ مقرر رفع موانع موجود نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی افزود: رایزنی های لازم برای برگزاری این همایش ملی همچنان ادامه دارد و در مکاتباتی با مسوولان شهر از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی  و فرماندار ویژه شهرستان کاشان توضیحات کاملی درباره موضوع و اهمیت برگزاری آن داده شده است.

مشهدی نوش آبادی اظهار کرد: دبیرخانه همایش برای چاپ مقالات پذیرفته شده ارسالی اهتمام دارد و و برای برگزاری این همایش در تاریخی دیگر در دانشگاه کاشان یا حتی در نهادها یا سازمان های علمی و پژوهشی خارج از کاشان تلاش خواهد نمود.

مدیر مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای مأموریت‌های تعریف‌شده برای مشاهیر منطقه کاشان همایش بررسی آراء و آثار برگزار می کند تا ضمن معرفی ان مفاخر به مردم منطقه بدون هیچگونه موضع جانبدارانه ای اندیشه‌هایشان نیز مورد بررسی و نقد علمی قرار گیرد.

وی افزود: به مناسبت هفتصدمین سالگرد وفات عبدالرزاق کاشانی مفسر بزرگ قرآن و عزالدین محمود کاشانی و نکوداشت عبدالصمد نطنزی" دانشگاه کاشان از یک سال قبل اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان این سه شخصیت دوره ایلخانی گرفت که مراکز حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور بعنوان حامیان این همایش در برگزاری هر چه بهتر آن تاکبد کردند.

مشهدی نوش آبادی خاطرنشان کرد: تاثیر و نقش عبدالرزاق کاشانی در بیان اندیشه های شیعه  شهرت دارد و مورد توجه زیاد سیدحیدر آملی اولین عارف رسمی مذهب تشیع در قرن هشتم هجری و شیخ بهایی در دوره صفوی قرار گرفته است و حتی در دوران معاصر امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان اندیشه های وی را به زبان و بیان ستوده اند..

شایان ذکر است پس از اعلام فراخوان در اردیبهشت ماه سالجاری  در 16 محور برای همایش ملی عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی، 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و قرار بود در زمان برگزاری همایش 16 مقاله از سوی محققان و پژوهشگران ارائه شود.

 


نظر شما :