فعال نمودن شورای پژوهشی مشترک فیمابین دانشگاه کاشان و اداره آموزش و پرورش کاشان

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۴ کد : ۱۹۸۶۳ اخبار مرکز
تعداد بازدید:۴۰۷

مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان از  فعال نمودن شورای پژوهشی مشترک فیمابین دانشگاه و اداره آموزش و پرورش جهت عملیاتی نمودن همکاری‌های آموزشی و پژوهشی خبر داد.

دکتر ابوذر وفایی در نشست با مسئولان آموزش و پرورش کاشان ضمن اشاره به نقش و جایگاه کلیدی اداره آموزش و پرورش کاشان در توسعه همه جانبه منطقه، گفت:  بزودی شورای پژوهشی مشترک فیمابین دانشگاه و آن اداره جهت عملیاتی نمودن همکاری های دو جانبه  فعال خواهد شد و این شورا تلاش خواهد کرد بصورت عملیاتی اقدامات سازنده ای را در  زمینه های متعدد بردارد.

وی راه اندازی اتاق ارتباط دانشگاه و مدرسه؛  در اختیار گذاشتن کارگاهها ، کتابخانه و آزمایشگاه‌های دانشگاه  جهت انجام کار های تحقیقاتی معلمان و دانش آموزان؛ انجام بازدیدهای دانش آموزی از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه؛ برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای معلمان؛ استفاده از ظرفیت های دانشکده‌های و گروه‌های آموزشی دانشگاه در جهت توانمندسازی و آمادگی بیشتر دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات علمی –پژوهشی و جشنواره ها را از جمله فعالیت‌های پیش رو عنوان کرد .

دکتر وفایی خاطر نشان کرد:  با فعال نمودن این شورای پژوهشی،  امکان تورهای علمی برای مشاورین آن اداره؛ برگزاری دوره های کار آفرینی برای معلمان و دانش‌آموزان؛ استفاده معلمان و  دانش‌آموزان از امکانات و ظرفیت های مراکز پژوهشی، پژوهشکده ها و  پارک علم و فناوری دانشگاه جهت انجام فعالیت تحقیقاتی مورد نیاز فراهم می شود.

معاون پشتیبانی و پژوهشی اداره آموزش و پرورش کاشان، هم در این نشست ضمن خیر مقدم به نمایندگان معاونت پژوهشی دانشگاه کاشان، به ظرفیت های موجود آن اداره در قالب مرکز تحقیقات، پژوهش سرا و گروههای درسی، همچنین هنرستان موجود در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی اشاره کرد و  استفاده از امکانات سخت و افزاری و نرم افزاری دانشگاه جهت تقویت ظرفیت های موجود را خواستار شد.

در پایان این نشست مقرر شد فرایند شکل گیری شورای پژوهشی با معرفی اعضای مورد نظر،  به منظور شروع و عملیاتی نمودن همکاری ها فعال گردد.  


نظر شما :